Alla inlägg under januari 2015

Av 2ner1stop - 31 januari 2015 13:33

Dagens lunch och middag :)) får bli så när man är bortbjudna!

?

Av 2ner1stop - 30 januari 2015 21:54

4 dagen avklarad med flytkost! !
Det är ofantligt jobbigt på kvällarna, är så himla hungrig och trött och frusen.
På dagarna går det hyfsat okej, är peppad över att jag vägt mig och vågen faktiskt visat minus hela tiden. 9.8 kg kvar till ett av mina delmål.
Känner mig som en hemsk mamma som inte orkar leka med min dotter för jag är för matt :( känner mig som en fruktansvärt dålig flickvän för jag orkar inte ge han den kärleken och omtanke jag vill och han behöver. Det tär på mitt psyke! !
Samtidigt säger nån liten filur i mitt huvud att det är ok att va lite ego, men de känns inte bra att ständigt vara trött, irriterad och hungrig. Känns som jag stöter bort dom. Mina älskade <3
Samtidigt som min kropp säger..eh men Moltas chilla i soffan, vila om du vill så säger mitt huvud. ..Moltas...ut och gå raska promenader nu, passa på du kommer säkert rasa i vikt då. Snälla kropp och huvud....samarbeta lite!

4 dagar gjorda. ...10 kvar!
Kämpa kämpa heja heja!

Av 2ner1stop - 29 januari 2015 09:46

Ja de är ju min stora undran, kan man fuska med mat på ett nyttigt sätt?
Som jag skrev starta jag min flytkost nu i tisdags ... 2 veckor innan min operation.
Det är fruktansvärt. ...är konstant hungrig, trött, på dåligt humör och det kluckar i min mage!
Så kom dagen för det första fusket, jag var själv hemma igår....mannen och dottern va på sjukhuset. ..jag var så trött, frusen och hungrig. Av gammal vana går jag till kylskåpet (dum som man är).....
Hittar tonfisk i vatten, light philadelpia ...MUMS! 3 knäckebröd med de på slank ner, magen blev nöjd med psyket fick sig en törn! Gick och la mig och sov som en prinsessa i natt!
Därav min rubrik, kan man fuska på ett nyttigt sätt? Svar: NEJ!
Idag är en ny dag men nya krafter!
Kämpa Moltas!

Av 2ner1stop - 27 januari 2015 19:47

Jag är sååå HUNGRIG :((

Av 2ner1stop - 26 januari 2015 23:56

Ja då ska flytstarten gå i morgon. ..man ska äta flytande kost i 2 veckor innan operation. Flytande kost som i pulverdiet tex naturdiet, nutrilette.
Detta ska göras för att svälta/krympa levern så kirurgen kommer åt ens magsäck.
Är inte ett dugg nervös eller rädd eller orolig för operationen. ..men för den här jävla flytkosten är jag nervös...har ett stort behov av att tugga, känna maten i min mun.
Ska bara få dricka dom här kalla söta dryckerna i två veckor! Jag kommer bli så galet deppig. ...jag älskar mat!
Just de, man får dricka buljong med! Undrar vilket som är godast, kött eller grönsaksbuljong HAHA!
aja de får ju gå...hoppas jag

Måste tro på mig själv!
Jag SKA klara detta!

Over and out // hungrig Moltas

Av 2ner1stop - 24 januari 2015 20:11

Oj.

Ojsan.

Hoppsan!

Det har inte gått helt enligt planerna de senaste dagarna. Det började i torsdags. Vi åt mat från Burger King och jag överskred dagen med 2-300 kaalorier.

Ok, tänkte jag i mitt mätta tillstånd, dom kalorierna kan jag tillgodoräkna mig genom att jag en del dagar bara fått i mig omkring 900 kalorier. (Inte för att jag strävar efter 900/dag, men oron och stressen som jag lever med i vardagen har ibland satt mitt intag på prov.)

Jag trodde att jag hade koll på läget. 

Fredag morgon, lugnt. Fredag lunch, lugnt.

Fredag kväll, kaos!

För mycket mat, fel mat och godis som avlsut.

I morgon är det söndag och piskan ska fram.


Kan inte påstå att det väcker någon direkt ångest att jag "levt fel" men jag blir irriterad och besviken på mig själv. Men det är bara att ge sig in in det i morgon igen.


Vi lever fortfarande i en situation jag inte önskar någon annan. Dottern med sin behandling och diagnos och ovissheten som nu uppstått med det. Plus att vår lille kille på 5 månader har fått tänder och har magknip titt som tätt så vår sömn och våra dagar består av massor av stress och gnäll. Det har tyvärr fått mig att reagera på ett väldigt oväntat sätt. Jag har ingen aptit. Om jag inte kan äta med ett någorlunda lugn runt mig så känner jag inte för att äta.

Jag som brukar vara tvärtom. 


Torsdagen gav mig i af -1,2 på vågen och det är jag nöjd med. (Även om min otåliga sida sa "men va f..!" så sa förnuftet att det var ok.

Nästa torsdag är jag nöjd om jag åtminstonde inte har fått ett plus. 

Mitt eget fel.

Det är bara jag som kan ta ansvar för min egen viktnedgång.


Så... Hej havregrynsgröt, nu kör vi igen!


Av 2ner1stop - 20 januari 2015 13:51

Ja de känns verkligen som de, dagarna tickar på och snart är det dags för den efterlängtade operationen!
Men den stora överhängande frågan är ju....vilken operation jag ska välja. För jag får ju verkligen välja.
Det enda som finns i mitt huvud är vad jag ska göra....vad är rätt och vad är fel?
Finns de ens rätt i fel i detta beslutet? !
De finns så himla många "tänk om"...

Vid en gastric bypass så "klipper" man bort en större del av din magsäcken och kopplar på tunntarmen direkt. Då får maten kortare väg och din kropp sätts i vält typ.
Du får vitaminbrist, kalciumbrist, järnbrist.
Du kan få tarmvred, dumpningar (som folk förklarar att det känns som en hjärtinfarkt ), oljediareer mm.

Vid en gastric sleeve klipper dom bort 80% av din magsäck men rör ej tarmen. Eftersom dom ej rör dina tarmar så har du inte lika stor förlust av vitaminer, kalcium och järn. Risken för dumpningar och tarmvred är minimala.

Vid en gastric bypass är viktnedgången snabb.
Vid en sleeve tar det längre tid för viktminskning.

Men vem fan har egentligen brottom?

Jag vill inte bli tvungen att sluta äta allt, jag vill lära min hjärna och mim kropp hur man lever ett normalt liv. Att man inte ska överäta, hetsäta!

Så vad blir valet!? Snabb viktnedgång med eventuella komplikationer eller en långsammare viktnedgång men ett mer drägligt liv?

Varför har man ett val i en sån här sits?

Man är aldrig nöjd!!!

// Moltas ?

Av 2ner1stop - 16 januari 2015 22:23

De gör vi alla ibland, faller ner i den mörka avgrunden! Den slår hårt mot en...jättehårt!
Att en enda människas fråga, påstående och påtryckning kan få mig så arg att jag blir ledsen och gråter! Va fan!!!
Och sen tror människan att den ska komma undan och kunna backa ur va den sa genom att säga....jag mena de som en komplimang! Fuck you säger jag!!

Jag har gamla vänner och nya vänner som stöttar mig i detta! Tack Johanna & Micki <3

Va på tjockismöte igår (torsdag ).
Vi fick information om hur man ska äta och dricka efter operationen, jävlar.
De kommer va ett heltidsarbete, varje timme ska jag äta något flytande, de ska kunna passera ett sugrör. 1 dl ska ta 20 minuter att få i sig. Där emellan ska man få i sig 1.5 dl vätska och det ska ske tesked vis!
kommer inte ha tid med något annat än att äta....Hahaha!

Nu till de stora jävla problemet : jag trodde jag hade bestämt mig för att göra en gastric bypass. ...men nä! Nu velar jag mellan att göra en gbp ellet en gastric sleeve. Varför ska man ha ett val, ett alternativ?
Jag vill att läkaren ska säga...den här operationen är bäst för dig. Men näääää så jävla lätt ska de tydligen inte va för nu ska man ha ett val.

För övrigt denna vecka har jag bara skitit i allt vad rätt man heter. Eller nä egentligen inte, har ju inte ätit godis eller massa skit så direkt. Ätit middag som varit citygross viktväktar kasse ju och sen frukt på kvällarna istället för allt snask. Har fastnat helt för att äta sallad till maten, det är så sjukt gott. Krispigt, friskt, lätt och gott. Skit i massa potatis och pasta med tunga såser....sallad är de nya!

Vägningen på tjockismötet resulterade i -3 kilo och - 3 cm i midjan! Ändå helt okej.
Just de....fick datum för operation med!

10 februari :-)) OMG, det är på riktigt !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards