Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

verkligheten kommer ikapp

Av 2ner1stop - 20 januari 2015 13:51

Ja de känns verkligen som de, dagarna tickar på och snart är det dags för den efterlängtade operationen!
Men den stora överhängande frågan är ju....vilken operation jag ska välja. För jag får ju verkligen välja.
Det enda som finns i mitt huvud är vad jag ska göra....vad är rätt och vad är fel?
Finns de ens rätt i fel i detta beslutet? !
De finns så himla många "tänk om"...

Vid en gastric bypass så "klipper" man bort en större del av din magsäcken och kopplar på tunntarmen direkt. Då får maten kortare väg och din kropp sätts i vält typ.
Du får vitaminbrist, kalciumbrist, järnbrist.
Du kan få tarmvred, dumpningar (som folk förklarar att det känns som en hjärtinfarkt ), oljediareer mm.

Vid en gastric sleeve klipper dom bort 80% av din magsäck men rör ej tarmen. Eftersom dom ej rör dina tarmar så har du inte lika stor förlust av vitaminer, kalcium och järn. Risken för dumpningar och tarmvred är minimala.

Vid en gastric bypass är viktnedgången snabb.
Vid en sleeve tar det längre tid för viktminskning.

Men vem fan har egentligen brottom?

Jag vill inte bli tvungen att sluta äta allt, jag vill lära min hjärna och mim kropp hur man lever ett normalt liv. Att man inte ska överäta, hetsäta!

Så vad blir valet!? Snabb viktnedgång med eventuella komplikationer eller en långsammare viktnedgång men ett mer drägligt liv?

Varför har man ett val i en sån här sits?

Man är aldrig nöjd!!!

// Moltas ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 2ner1stop - 25 februari 2015 20:52

Ja nu är det ett tag sen jag skrev, tiden flöt iväg allt för fort! Igår va de 14 dagar sen jag blev opererad. Var ska jag börja berätta. ..tisdag 10/2 kl 11 skulle jag infinna mig i Simrishamn. Det var en lång väg dit, var inte direkt nervös me...

Av 2ner1stop - 9 februari 2015 18:50

I morgon är det dags! Jävlar! Tiden har sprungit, tyckte jag hade gott om tid, men ah nä. Så va ju inte fallet. Det är nu alla tankar kommer, tänk om, tänk om! Jag vill inte dö, tänk om jag dör när dom söver mig?!!! Har jag packat med mig al...

Av 2ner1stop - 5 februari 2015 21:41


Ja tiden går fort. För fort, men ändå inte! Snart är det dags, på tisdag (10/2) kl 11 ska jag vara i Simrishamn för min sleeve. Jag är inte rädd, inte ens nervös. Ser fram emot att bli sövd, att få ett nytt liv. Lägga allt bakom mig.....äta för m...

Av 2ner1stop - 1 februari 2015 10:18

Det är ju tur att Moltas är vaken och aktiv på den här bloggen. Jag har viljan men innan jag vet ordet av så är det läggdags. Med en liten som fortfarande vill läta 2-3 gånger på natten så är orken en färskvara. Den lever i ungefär 2 minuter åt gån...

Av 2ner1stop - 31 januari 2015 13:33


Dagens lunch och middag :)) får bli så när man är bortbjudna! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards